Mitt i natten

Överraskande nog så slapp jag de mesta köerna idag, trots att jag inte kom iväg förrän halv tre.
Var bara tvungen att städa upp lite när jag var hemma och hämtade väskan efter jobbet. Bland det värsta som finns är ju att komma hem till ett hem i kaos. Får ta finliret när jag kommer hem på lördag.
Eftermiddagen och kvällen blev lugn. Var toktrött efter körningen. Middagen stod på bordet när jag kom fram till farmor. Nyfångad, stekt makrill med kokt färsk potatis och rårörda lingon. Mumma!
Till eftterrätt blev det jordgubbar och vaniljglass. När man är hos farmor får man alltid efterrätt i någon form. Gäller med andra ord att inte stanna för länge här för då kan man bli rund.
I kväll blev det kortspel och som vanligt vann farmor. Förstår inte hur hon gör.

Nu är klockan över tolv och jag ska ta och sluta mina bruna. När jag vaknar ska vi fira midsommar. I år utan min M som jobbar och sliter. Jag saknar honom redan.

Dröm sött!

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0